top of page
  • Foto van schrijverEllen

Zomerse gebakken gnocchi

Bijgewerkt op: 15 nov. 2021

Gnocchi is voor mij een fijne afwisseling omdat ik het niet zo vaak eet. Wanneer ik het dan toch eens eet, verlang ik al naar de volgende keer. Als je dus nog nooit gnocchi gegeten hebt, is dit een warme oproep om het eens te proberen. Dit gerechtje vind ik zowel koud als warm een aanrader! Dankzij de ingrediënten die ik gebruik is er een fijne variatie aan smaken en texturen, wat het gerecht top maakt!


Ingrediënten voor 2-3 personen:

  • 500gr gnocchi (vind je bij de pasta)

  • 1 eetl pesto

  • 100gr spekblokjes

  • Handje pijnboompitten

  • Handje rucola

  • Parmezaanse kaas

  • Olijfolie

  • Peper en zout







Recept:

  • Rooster de pijnboompitten.

  • Doe een scheut olijfolie in een pan en bak de gnocchi's op een middelmatig vuur. Roer af en toe.

  • Bak ondertussen in een tweede pan de spekblokjes. Laat daarna uitlekken op een bordje met keukenpapier.

  • Wanneer de gnochi's goud-bruin zijn, haal je de pan van het vuur en voeg je de pesto toe. Roer dit goed om, zodat de smaak verdeeld wordt.

  • Kruid af met peper en zout.

  • Voeg vervolgens de geroosterde pijnboompitten en de gebakken spekblokjes toe.

  • Serveer en werk af met wat rucola, parmezaanse kaas & eventueel extra pijnboompitten.

Smakelijk!

bottom of page